Connect with us

Pozdrav, koji sadržaj vas zanima?

Dubrovačko-neretvanska

EK pozdravlja otvaranje Pelješkog mosta: “Jedan od najvećih EU projekata u povijesti”

Pelješki most tijekom izgradnje/Foto: Wikimedia Commons/Ponor

Europska komisija pozdravlja službeno otvaranje jednog od najvećih projekata u EU-u i najvećeg u Hrvatskoj koji je financiran sredstvima Unije, priopćeno je iz EK-a u utorak.

Pelješki most financiran je sredstvima kohezijske politike, a EU je u projektu sudjelovala s 357 milijuna eura. Komisija je u lipnju 2017. na temelju studije izvedivosti odobrila sredstva za njegovu gradnju, piše N1.

Elisa Ferreira, povjerenica za koheziju i reforme, izjavila je da će Pelješki most ubrzati gospodarski razvoj i ojačati teritorijalnu koheziju južne Dalmacije i Hrvatske u cjelini.

“Projekt je iznimno važan za Hrvatsku, ali i za Europsku uniju. Ovaj je most simbol europske solidarnosti i pokazatelj financijske i političke podrške Hrvatskoj. Uvjerena sam da će znatno poboljšati svakodnevni život građana i biti važna sastavnica razvoja Hrvatske”, istaknula je. 

Dubravka Šuica, potpredsjednica za demokraciju i demografiju, tom prilikom je čestitala Hrvatskoj na ogromnom poslu i rekla da je izgradnja mostova, odnosno povezivanje područja i ljudi, jedna od glavnih zadaća Europske Unije.

“Metaforičke mostove gradimo svaki dan, a danas im dodajemo impresivan pravi most, fizičke veze koje imaju isti cilj: zbližavanje ljudi i osnaživanje Europske unije i država članica.”

Novim mostom preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu povezuje se Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom Hrvatske. 

Skraćivanjem vremena putovanja između Dubrovnika i Splita most će uvelike olakšati svakodnevni život hrvatskih građana, ali i stanovnika susjednih područja. Neometan protok ljudi i robe znači lakši pristup javnim uslugama, primjerice zdravstvenoj skrbi, ali i komercijalnim uslugama u brojnim podregionalnim centrima.

Osim toga, most će biti od velike koristi za turizam i trgovinu, a ojačat će se i teritorijalna kohezija južne Dalmacije i ostatka zemlje, navodi se u priopćenju.

Pelješki most ima četiri trake, dug je 2,4 km, a visok 55 m, što omogućuje neometan prolaz brodova ispod njega. EU financira i infrastrukturu povezanu s mostom,  kao što su pristupne ceste, tuneli, mostovi i vijadukti. To uključuje izgradnju stonske obilaznice duge 8 km i rekonstrukciju postojeće ceste D414.

Most i dijelovi pristupnih cesta u funkciji su od danas, a očekuje se da će zadnja faza projekta i stonska obilaznica biti dovršeni do kraja 2023. 

Ostavi komentar

Leave a Reply

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Možda će vas zanimati

Dubrovačko-neretvanska

Na novom Pelješkom mostu do sada nije bilo prometnih nesreća, ali zato prometnih prekršaja zbilja ne manjka. Pretežno je riječ o prekoračenju dopuštene brzine...

Njuz

Europska komisija danas je objavila rezultate Indeksa gospodarske i društvene digitalizacije (DESI) za 2022. kojim se prati napredak država članica EU-a u digitalizaciji. Tijekom pandemije bolesti...

Dubrovačko-neretvanska

Nakon više od 300 godina hrvatski teritorij spojen je Pelješkim mostom, strateškim infrastrukturnim projektom koji je najvećim dijelom financiran sredstvima europskih fondova, objavljeno je...

Dubrovačko-neretvanska

Svima je poznato da se Kineski zid vidi iz svemira, no znate li da se i Pelješki most vidi iz svemira? Ovako je Sentinel-2...