– Napokon je krenulo! Hoteli se pune, u gradu se čuju strani jezici, gostiju ima i u privatnom smještaju i nadamo se još boljem. Daleko je to od brojeva koje smo imali u lipnju 2019. godine, ali važno je da je krenulo – rekao nam je na početku razgovora direktor šibenske Turističke zajednice Dino Karađole.
Odmah nastavlja da je za produženi vikend i blagdan Tijelova, na području koje pokriva ova Turistička zajednica bilo oko 2500 gostiju, što je više od 50 posto u usporedbi s “baznom” 2019., godinom prije pandemije. Uz to, ističe Karađole, u tom je broju bilo oko 1000 stranaca, a ostalo su bili domaći gosti. Tradicionalno, nastavio je, među prvima su na odmor u Šibenik i okolne destinacije stigli Nijemci, Poljaci, Slovenci i Austrijanci, piše Šibenski.
– Nemoguće je praviti bilo kakve usporedbe s prošlom godinom jer je lani krenulo tek nakon 15. lipnja, i prema svim indikatorima siguran sam da će ovogodišnja sezona biti puno bolja nego lanjska te da će dulje trajati. Podsjetit ću da smo lani već krajem kolovoza ostali bez turista jer se županija našla na crvenoj listi i u desetak dana otišli su gotovo svi. Ove godine krajem lipnja počinju svi važniji letovi i prema Hrvatskoj će ići preko 200 linija u veće zračne luke. Iako smo mi isključivo auto-destinacija, vjerujem da će i avio-gosti dolaziti na odmor na šibensko područje. Epidemiološka je situacija znatno bolja nego lani, ljudi se cijepe i sve su to razlozi koji ohrabruju i zbog toga očekujemo dobru sezonu – govori Karađole.
Tomu u prilog ide i podatak da je sve više bukiranja za srpanj i kolovoz, kako u hotelima tako i kod privatnih iznajmljivača.
S obzirom na to da zbog pandemije i epidemioloških mjera u državama EU-a i ostatku svijeta već drugu godinu nema turističkih sajmova i drugih oblika promocije destinacije uživo, šibenska Turistička zajednica se, kao i sve ostale, okrenula oglašavanju online.
– Osim što imamo samostalno oglašavanje online usmjereno na razna europska tržišta te tržište Velike Britanije, i ove smo godine potpisnici ugovora o zajedničkom oglašavanju, pod vodstvom Turističke zajednice Šibensko-kninske županije. Tu su uključeni i TZ Vodica, Tvrđava kulture Šibenik, županijska JU “Priroda” i nacionalni parkovi Krka i Kornati. Ugovor je potpisan prije dvadesetak dana i “napadamo” nama važna auto-tržišta. Mislim da je dobro što nastupamo zajedno i da će to donijeti dobre rezultate ne samo za sezonu, nego i za posezonu – rekao je Karađole.
POTPORA NOVIM IDEJAMA
Zbog nezavidne financijske situacije nastale kao posljedica izrazito slabe prošlogodišnje sezone i korona-krize, te nedostatka prihoda i u ovoj godini, budući da predsezone zapravo nije ni bilo, moraju se ponašati racionalno i maksimalno štedljivo.
– Troškove ureda lani smo smanjili za 35 posto, a proračun za ovu godinu smanjili smo za oko 45 posto u odnosu na 2019. godinu, kad je iznosio oko deset milijuna kuna. Nadam se da će nam se prihodi povećavati kako dolazi sezona i da ćemo moći realizirati sve planirane aktivnosti. Mislim tu prije svega na financiranje i sufinanciranje raznih manifestacija koje organiziramo samostalno ili kao partneri drugim organizatorima. Za potpore manifestacijama, koje smo ove godine dodijelili po javnom pozivu, osigurali smo oko 450 tisuća kuna. Podsjetit ću na to da smo 2019. godine izdvojili gotovo 800 tisuća kuna za potpore, što dovoljno govori o financijskoj situaciji u kojoj se TZ nalazi. Zahtjeva je bilo kao nikad dosad, jer ljudi su puni ideja i željni organiziranja događanja i manifestacija, i kad smo sve zbrojili, ukupno se tražilo oko dva milijuna kuna. Nažalost, nismo svima mogli udovoljiti i potporu smo dali našim starim, uhodanim festivalima koji se bez nje ne bi mogli održati, te smo dali potporu i nekim novim kreativnim idejama pojedinaca i udruga – zaključio je Karađole.