Jedan muzej – bezbroj priča“ novi je promidžbeni spot Arheološkog muzeja Zadar, napravljen u skladu s današnjim digitalnim vremenom i novim tehnologijama. Njime se želi kod široke publike popularizirati bogata građa ovog muzeja i učiniti je prepoznatljivom i izvan okvira samog muzeja.
Video je predstavljen javnosti u ponedjeljak, 24. siječnja 2022. godine, a službenu premijeru doživio je u sklopu Noći muzeja, u petak, 28. siječnja na Facebook stranici Arheološkog muzeja.
– Koncepcija spota je više turističkog karaktera namijenjen je širokoj publici i kroz njega smo cijelom svijetu htjeli pokazati arheološku baštinu koji Arheološki muzej čuva. Video je napravljen u visokoj rezoluciji te je napravljen da se može emitirati na svim postojećim platformama, od televizije do društvenih mreža. Iako video čini jednu cjelinu, on je režijski koncipiran tako da svaki odjel muzeja može i samostalno koristiti video za promidžbene svrhe – predstavila ga je Marina Brkić iz Odjela za marketing i odnose s javnošću Muzeja.
Video je zasad dvojezičan, u engleskoj i hrvatskoj verziji, a plan je da bude dostupan i na drugim stranim jezicima.
– Bit će vidljiv na našim društvenim mrežama kao i na našoj novoj web stranici na kojoj trenutno radimo i koja će biti uskoro gotova. Uz video, koji traje nešto duže od pet minuta, dobili smo i pet manjih, kraćih videa – kazala je Brkić.
Ovaj je promotivni spot idealan za odličnu turističku promociju kako samog muzeja, tako i grada i županije. Sniman je na tri lokacije – u crkvi sv. Donata, u Arheološkom muzeju Zadar i u Muzeju ninskih starina u Ninu, stoji u objavi na službenoj stranici Turističke zajednice grada Zadra.
– U spotu se mogu vidjeti prekrasni kadrovi unutrašnjosti crkve sv. Donata kao i muzeja i crkve snimani iz zraka. Među kadrovima snimljenima u Arheološkom muzeju Zadar predstavljeni su najatraktivniji muzejski izlošci iz tri stalna postava – prapovijesti, antike i srednjeg vijeka. U Muzeju ninskih starina posebno se ističu dva originalna starohrvatska broda iz 11. stoljeća, poznata pod nazivom Condura Croatica. Osim stalnih postava muzeja, poseban naglasak stavljen je na muzejske predmete koji se čuvaju u muzejskim sefovima, a u spotu je istaknut inovativan način izrade naših suvenira putem 3D printera – saznali smo od Donate Smokrović, voditeljice marketinga.
Ekipu koja stoji iza ovog videa čine Damir Granić i Marko Kujundžić iz tvrtke Alba digital, a za potrebe stvaranja spota napravljeno je oko 450 minuta materijala. Da je spot inovativan, govori i činjenica da su je unutrašnjost muzeja snimani dronom, nije se koristio stativ, već su kadrovi nastali većinom „iz ruke“.
– Na taj način htjeli smo približiti objekte i dati im neku novu dinamiku kako ne bi imali tipičan dokumentaristički film. Pomno je birana i glazba, pazilo se na svaki detalj – pojasnili su iz tvrtke Alba digital.