Grad Dubrovnik započinje s uređenjem područja pretovarne zone na Pločama, čime će ovaj prostor u neposrednoj blizini istočnog ulaza u povijesnu jezgru dobiti primjereniji izgled. Izrađen je glavni projekt hortikulturne revitalizacije i ozelenjivanja u svrhu uređenja postojećeg stanja, kojim je predviđeno razdvajanje pretovarne zone i javne površine.
Planirano uređenje podrazumijeva uklanjanje građevinskog i ambalažnog otpada, pokretnih i nepokretnih stvari unutar paravana kao i samih paravana te formiranje zelenog pojasa u gradskoj sredini sadnjom Laurus nobilis i Pittosporum tobira “Nanum“ te konceptualnu podjelu javne površine na prihvatno-pretovarnu zonu i otvaranje javne površine, fontane „Međed“ koja ima svojstvo kulturnog dobra i javnog gradskog WC-a građanstvu i turistima. Kontejneri miješanog komunalnog otpada će se postaviti na rub čestice, uz potporni zid prema Gimnaziji Dubrovnik, dok će se zadržati autobusna čekaonica i pješački prijelaz Ulicom Frana Supila, paralelan s cestom.
Trenutno se javna površina – plato koristi kao pristupni plato prema javnom WC-u, autobusno stajalište s pripadajućom čekaonicom, prihvatno-odlagališna površina koju zauzimaju manja motorizirana i ne motorizirana sredstva prijevoza roba u samu gradsku jezgru (parkirališni i manevarski prostor) te se dio koristi i kao odlagalište otpada, a trenutno je ograđen plastičnim paravanima na metalnoj potkonstrukciji. Pristup prema javnom WC-u je većim dijelom onemogućen prolazom između plastičnih paravana i potpornog zida prema Gimnaziji Dubrovnik.
Radovi sukladno projektu autora PROTO – ARCH d.o.o. će započeti u ponedjeljak 27. lipnja, predviđen rok završetka je deset dana, a projekt će se financirati kroz redovno održavanje putem Upravnog odjela za komunalne djelatnosti, promet i mjesnu samoupravu. Po završetku zahvata, zona u neposrednoj blizini povijesne jezgre bit će reprezentativna i primjerena samom ulazu u područje UNESCO-vog zaštićenog kulturnog dobra.
U drugoj fazi projekta pristupit će se trajnom rješenju problematike pretovarne zone. Naime, sukladno izrađenom idejnom rješenju, ispod platoa i u podzidima postojećeg parka smjestit će se svi sadržaji koji se trenutno obavljaju na samom platou – utovar i pretovar roba, spremišni prostori, odlaganje otpada i parking za elektro vučna vozila). Plato će se urediti kao trg dostupan javnosti uz otvaranje pristupa fontani Međed i javnim sanitarnim prostorima. U cjelokupni proces bit će uključeni i konzervatori zbog očuvanja autentičnosti prostora, a u konačnici realizacijom projekta stvorit će se potrebni preduvjeti za potpunu zabranu prometovanja dostavnih vozila unutar povijesne jezgre. Plan je ovaj projekt financirati kroz europske fondove iz programa Konkurentnost i kohezija.