“Pridružite nam se 2. rujna 2022. na projekcijama u kinu Karaman i Kino klubu Split.” – pozivaju organizatori.
Uoči 27. izdanja Splitskog filmskog festivala donosimo Vam pregled programa drugog dana festivala.
U sklopu kategorije Forum, u 18:45 će se u kinu Karaman prikazivati film Noćni Vrtić, redatelja Moumounija Sanou. Produkcija je suradnja triju država: Burkine Faso, Francuske i Njemačke. Moumouni Sanou pripadnik je nove generacije redatelja dokumentarnih filmova iz Burkine Faso. Radio je kao direktor fotografije na nekoliko setova, a također je montirao i režirao kratke filmove. Noćni Vrtić njegov je prvi dugometražni film.
Radnja se odvija u popularnom dijelu grada Bobo-Dioulasso (Burkina Faso) gdje gospođa Coda dočekuje djecu prostitutki u svom domu. Mlade žene potom šetaju „Crnom“, živahnom uličicom u centru grada, sve do zore kada dolaze po svoje bebe.
Kino Karaman će potom u 21:00 prikazivati film redateljice Faeze Azizkhani, Skakavac, iz kategorije Dugometražne konkurencije. Faeze Azizkhani svoju karijeru započinje 1999. kao redateljica kratkih filmova u sklopu Iranskog filmskog udruženja mladih te nastavlja raditi kao suradnica scenarista i pomoćnica redatelja. Za svojih 7 kratkih i dokumentarnih filmova dobiva brojne nagrade i obilazi festivale. Dugometražni film Skakavac premijerno je prikazan na festivalu SXSW 2022.
Skakavac priča o četrdesetogodišnjoj Hanieh koja zbog siromaštva svoj polu-autobiografski prodaje prijateljici kako bi ga pretvorila u film. Zaljubljena u svoj scenarij i sve njegove detalje, Hanieh nije u stanju podnijeti grube i glupe reakcije tijekom pred-produkcijske faze, ali ne želi se sukobljavati s redateljicom, glumcima i ekipom.
Kino klub Split će prikazivati hrvatske kratkometražne filmove, počevši u 18:45, ukupnog trajanja od 80 minuta. Na repertoaru stoji 6 hrvatskih kratkih filmova. Zasićenje, autorice Lucije Bužanić govori o gentrifikaciji mjesta koje se s pojavom turizma pretvorilo u pravi arheološki lokalitet. Film Branka Farca Psychographic tematizira defragmentaciju prošlosti, u kojoj sjećanja postaju znakovi, ritualno zaglavljeni u beskonačnosti. René Gallo nam donosi svoj film Maleni, u kojem se sramežljivi dječak suočava sa svojim strahom. Starac i brdo, autora Dinka Mijuškovića prikazuje trčanje uzbrdicom marjanske šetnice od podnožja do vrha iz rakursa aktera, sedamdesetogodišnjaka. Danijel Željelj sa svojim filmom Sakupljač, prikazuje pojedinca koji svakodnevno obilazi grad i snima zvukove urbanog kaosa. Na poslijetku, Životinja Saše Poštića tematizira akciju, reakciju i promjenu života ljudi umješanih u jedan događaj.