Prije 13 dana napunio je 41 godinu, a po svemu sudeći u bolidu Formule 1 sjedit će i s 42 godine! Jedan i jedini, neponovljivi, Kimi Raikkonen. Svakako ga se može i mora uvrstiti u kategoriju „letećih Finaca“, unatoč tomu što nije atletičar, no nije ništa manje poznatiji od svojih sunarodnjaka Paava Nurmija, Villa Ritola i Lasse Virena. Da živimo u nekim drugim vremenima, vremenima kada je bilo normalno i ustaljeno da se u Formuli 1 natječu iskusni vozači godina debelo iznad 40, Kimiju se ne bismo čudili…
Čudna su to vremena bila
Najstariji natjecatelj u jednoj F1 utrci je Monegažanin, Louis Chiron, koji je pred svojim navijačima u Monte Carlu sjeo u svoju Lanciju s gotovo 56 godina! Dogodilo se to davne 1955. godine, a svi „starosni“ rekordi vežu se uz tu početnu fazu Svjetskog prvenstva u Formuli 1, u njenim prvim sezonama tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća. Primjerice, najstariji vozač koji je pobijedio na jednoj utrci Formule 1 je Talijan, Luigi Fagioli koji je slavio 1951. godine u Francuskoj vozeći Alfu Romeo, bolid istog tima za koji danas vozi i Raikkonen. Luigi je tada bio novopečeni slavljenik 53. rođendana te jedini vozač u povijesti Formule 1 koji je pobijedio u šestom desetljeću života. Zanimljivo je kako su u toj VN Francuske pobjedu odnijela dva vozača. Uz spomenutog Fagiolija, slavio je i legendarni Juan Manuel Fangio, prva zvijezda u povijesti oktanskog cirkusa. Naime, njih dvojica su podijelila istu Alfu Romeo na putu do cilja. Prvih 15 krugova po Reims-Gueuxu odvozio je Fangio, a potom je narednih 40 krugova isti bolid vozio Fagioli. Čudna su to vremena bila…
Pao Barrichellov rekord
Uglavnom, da se vratimo na Kimija. Prošlog vikenda na Velikoj nagradi Portugala u Portimau srušio je rekord velikog Brazilca, jednog od najvećih koji nikad nije uzeo naslov svjetskog prvaka, Rubensa Barrichella po broju utrka u kalendaru Formule 1. Dosadašnji rekord iznosio je 326 te se nije smatrao tako lako oborivim. Dugo godina je Talijan, Riccardo Patrese držao rekord po broju odvoženih utrka s 257, no onda se pojavio Barrichello, upravo u posljednjoj sezoni ovoga Talijana. Kimiju je za ovaj „besmrtni“ rekord trebalo 18 sezona među sudionicima oktanskog cirkusa, sezona manje nego Rubensu.
„I dalje prisutna želja i motivacija kod Kimija“
I kada pomislimo kako se „Icemanu“ sprema sportska mirovina, kako nema motivacije nastupanja u vrlo lošem Alfa Romeu iz kojeg izvlači krajnji maksimum, stigne vijest kako ćemo ga gledati još najmanje jednu sezonu u Formuli 1. Upravo je šef Alfa Romea, Frederic Vasseur, opovrgnuo naša razmišljanja riječima: „I dalje mogu prepoznati želju i motivaciju u Kimiju svaki put kad ga vidim na poslu.“ Nastavio je biranim tonom: „Možemo mu vjerovati kako će iskoristiti maksimum našeg bolida te je apsolutni vođa ljudi koji rade oko njega.“
Čudesni opening lap u Portimau
U to da može iskoristiti 100 posto svoga bolida nema nikakve sumnje. Ako je i bilo najmanje dvojba, ona je otklonjena prošloga vikenda u Portugalu. Sa startne pozicije broj 16, u roku od jednog kruga na Algarveu, dakle, u roku od minute i 20 sekundi, prestigao je deset vozača u stilu Ayrtona Senna koji je onim legendarnim početnim krugom (tzv. Lap of the Gods) na VN Europi 1993. otvorio si put do pobjede. Samo što je velika razlika ta što je Senna to napravio u moćnom McLarenu, a Raikkonen u „kutiji“ od Alfa Romea. Pokazao je kako i „čiča“ u petom desetljeću života nije za „staro željezo“ te da je itekako sposoban voziti i s 41 godinom na leđima u mnogo boljim timovima.
https://www.youtube.com/watch?v=2ChdaNDFI30
Guštat će do kraja karijere
U kontekstu ove priče manje je važnija informacija kako će mu društvo u Alfa Romeu i dalje praviti Talijan, Antonio Giovinazzi, koji bi, čisto sumnjamo, ostao u istoj momčadi da nije Talijan i da Ferrari ne upravlja ovim timom. Giovinazzi je, inače, rezervni vozač „propetog konjića“ te šefovi Ferrarija nastoje biti izuzetno strpljivi s 26-godišnjim Talijanom. S time nemaju probleme kod Kimija koji, očigledno, može dati još puno i koji nema imperativ osvajanja bodova iznad svoje glave. Do kraja karijere vozit će sebi za gušt. A kad će mu biti kraj, to nitko ne zna osim njega samoga…