Dani hrvatskog turizma (DHT), tradicionalni susret turističkih djelatnika te svih dionika u turističkom sustavu Republike Hrvatske, u organizaciji Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice, održat će se 28. i 29. listopada 2021. godine u Srebrenom u Župi dubrovačkoj.
„Nakon odličnih rezultata koje smo zajedničkim naporima ostvarili ove godine, Dani hrvatskog turizma su prilika za osvrt na aktualne teme u turizmu te razmjenu znanja i iskustava. I ove godine očekuje nas zanimljiv program uz sudjelovanje brojnih stručnjaka iz različitih područja turizma, a osobito nas veseli činjenica da ćemo raspravljati o obrazovanju i zapošljavanju mladih u turizmu. Događaj ćemo zaokružiti dodjelom turističkih nagrada kako bismo dodatno potaknuli one koji su svojim trudom, radom i inovativnošću bili primjer svima nama”, istaknula je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac povodom najave Dana hrvatskog turizma.
Dani hrvatskog turizma okupljaju brojne stručnjake iz turizma i brojnih drugih djelatnosti vezano uz turizam, a ove godine organizatori su pripremili niz zanimljivih događanja. Tako će se u sklopu DHT-a održati Konferencija o budućnosti Europe: Mladi u turizmu, koja će fokus staviti na jednu od najaktualnijih tema u turizmu – radnu snagu. Na konferenciji će se razgovarati o tome kako ojačati institucionalni okvir za obrazovanje i zapošljavanje mladih u turizmu te kako povećati atraktivnost zanimanja u turizmu za mlade.
Panel koji organizira Hrvatska turistička zajednica pod nazivom „From the new normal to normal – what global trends in travel will stay for good? What will change?” okupit će predstavnike najveće svjetske turističke kompanije TUI, najvećeg grčko-ciparskog hotelskog lanca s preko 60 visoko kvalitetnih hotela Atlantic Hotels, vodeće travel platforme koja je osobito popularna u Americi Expedia te jednog od vodećih svjetskih turoperatora easyJet Holidays, a koji će podijeliti poslovna iskustva stečena tijekom pandemije te najaviti trendove u idućoj turističkoj godini. Poseban osvrt bit će na Hrvatskoj kao jednoj od turističkih destinacija koja je, unatoč izazovnim vremenima i okolnostima uzrokovanih globalnom pandemijom, ostvarila odlične turističke rezultate.
„Hrvatska je kao turistička destinacija i ove godine ostvarila vrlo zapažen rezultat koji nas je pozicionirao kao najuspješniju i najsigurniju turističku destinaciju na Mediteranu. Ove ćemo godine na Dane hrvatskog turizma dovesti eminentne inozemne stručnjake i predstavnike vodećih inozemnih kompanija, turoperatora i on line platformi koji će podijeliti svoja iskustva, rezultate, ali i očekivanja od turističke ponude i potražnje, odnosno trendova koji će obilježiti godine pred nama. Ovo će ujedno biti i prilika da u sklopu manifestacije nagradimo pojedince u turizmu i najbolje djelatnike koji su, unatoč zahtjevnim okolnostima, neizvjesnostima i izazovima, svojim radom doprinijeli uspješnoj turističkoj godini kojoj danas svjedočimo”, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.
I ove godine održat će se i tradicionalni Hrvatski turistički forum pod nazivom: „Digital transformation – changing the way we think” na kojem će biti riječi o digitalnoj tranformaciji iz perspektive korisnika i pružatelja usluge, kao jedinom trendu u turizmu koji traje već godinama i koji je utjecao na svaki aspekt turizma. Pandemija uzrokovana koronavirusom pogurala je sve da prebace u petu brzinu, a kreativnost i inovacije donijeli su nova rješenja. Imajući to u vidu, tema ovogodišnjeg Hrvatskog turističkog foruma, koje HGK tradicionalno organizira, je „Digital transformation – changing the way we think”. Naime, tehnologija predstavlja podlogu koja je nužna za razvoj pametnog turizma. Međutim, ona sama po sebi nije dovoljna pa će priznati stručnjaci, publiku upoznati s alatima i okvirima koje digitalizacija pruža kako bi se kreirale nove, dodane vrijednosti turističkim proizvodima.
„Digitalna transformacija turizma u čvrstoj je korelaciji s europskim planom oporavka i novim programskim razdobljem u čijem su fokusu upravo zelena i digitalna tranzicija. Od 2,2 milijarde kuna iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, koliko se usmjerava u turizam, čak 1,3 milijarde usmjereno je na jačanje održivosti te poticanje zelene i digitalne tranzicije poduzetnika u sektoru turizma i vjerujem da će naše turističke tvrtke iskoristiti ovu priliku i podići kvalitetu usluge i efikasnost poslovanja, a u konačnici povećati produktivnost i konkurentnost. Stoga je HGK za ovogodišnju temu, sad već tradicionalnog Hrvatskog turističkog foruma, odabrala upravo digitalnu transformaciju: „Digital transformation – changing the way we think”. Mogućnosti su bezgranične jer se sve preselilo na digitalne kanale. Od samog odabira destinacije pa sve do trenutka rezervacije smještaja i potrage za doživljajima. Kreiranje personalizirane ponude budućnost je turizma. Već je mnogo naših tvrtki koje predstavljaju primjere dobre prakse i odličnih kreativnih rješenja, a na ostalima je da se što prije i kvalitetnije transformiraju kako bi istaknuli i ispunili očekivanja gostiju”, izjavio je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.
U petak, 29. listopada, kao završno događanje Dana hrvatskog turizma bit će dodijeljene turističke nagrade za 2021. godinu.