Prema prvim podacima sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnom i nekomercijalnom segmentu te nautičkom charteru, u Hrvatskoj je na današnji dan ostvareno 20.013.805 dolazaka (+5%) i 107.031.617 noćenja (+2%), čime je po prvi put premašeno 20 milijuna turističkih dolazaka u jednoj turističkoj godini. Istovremeno, na današnji dan je po prvi put premašena brojka od 107 milijuna noćenja na razini čitave Hrvatske.
„Hrvatski turizam tijekom posljednjih nekoliko godina doživio je veliki procvat, otvoreni su brojni novi visokokvalitetni smještajni kapaciteti, stvorene nove ponude i turizam je zaista postao pravi generator gospodarskog razvoja. Ovaj povijesni rezultat, ova izazovna turistička godina u kojoj smo po prvi put premašili 20 milijuna turističkih dolazaka, dokaz je i potvrda kvalitetne sinergije javnog i privatnog sektora bez koje takvi rezultati ne bi bili mogući. Vlada RH svjesna je važnosti koje turizam ima i zato kontinuirano radimo na jačanju konkurentnosti turizma u suradnji s dionicima u turističkom sustavu kako bi i u budućnosti hrvatski turizam bio primjer kvalitete i uspjeha. Vjerujem kako će ovaj rekord biti motivacija svima da nastavimo dalje graditi i činiti hrvatski turizam još boljim”, zaključio je ministar turizma Gari Cappelli.
„Nakon što smo u listopadu premašili turistički promet ostvaren u cijeloj prošloj godini, ovih povijesnih 20 milijuna turističkih dolazaka dodatna su potvrda snage i stabilnosti hrvatskog turističkog sektora koji je u ovoj vrlo izazovnoj godini ostvario nove odlične rezultate. Pred nama je zahtjevna 2020. godina u kojoj će nam cilj biti zadržavanje pozitivnih trendova, a da u tome možemo uspjeti potvrđuju i brojni partneri s kojima smo razgovarali na jednom od najvećih svjetskih turističkih sajmova WTM u Londonu, ali i na najvećem kineskom uvoznom sajmu China International Import Expo koji se upravo održava u Šangaju”, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić, dodavši kako veliki broj turoperatora i avioprijevoznika za iduću godinu najavljuje proširenje programa za Hrvatsku.
U dosadašnjem dijelu godine najviše noćenja ostvareno s tržišta Njemačke, Hrvatske, Slovenije, Austrije, Poljske, Italije, Češke i Velike Britanije, dok je iz izvaneuropskih zemalja najviše noćenja ostvareno s tržišta Sjedinjenih Američkih Država, Australije, Kanade, J. Koreje i Kine.