Hrvatska turistička zajednica ovoga je tjedna sudjelovala na virtualnom sajmu European Partnerships in Tourism, gdje je prema podacima organizatora odradila najveći broj sastanaka među svim sudionicima sajma koji je financiran od strane Europske komisije i koji obuhvaća virtualne B2B sajmove, webinare, e-učenje i matchmaking evente. Englezi su gotovo istovremeno ukinuli samoizolaciju za građane Hrvatske, francuski mediji naveliko reklamiraju Hrvatsku kao poželjnu i sigurnu turističku destinaciju, a od prvog dana srpnja napokon su prema Zadru poletjeli zrakoplovi niskotarifnih kompanija. Turizam se nakon tri teška i dramatična mjeseca napokon počeo buditi, pa iako je turistički promet na razini Hrvatske od početka godine do kraja lipnja u noćenjima i dolascima još uvijek između skromnih 20 i 25 posto od lanjskog – i to u boljim slučajevima – čini se kako pomalo počinju puhati povoljniji turistički vjetrovi.
Takoje i 5.270 turista koji su 2. srpnja posjetili Zadar (lani na isti dan 14,6 tisuća) zapravo vrlo dobrih 36 posto ostvarenja prošlogodišnjih brojki. To nam govori kako se makar na razini dnevnog praćenja, turistički promet pomalo oporavlja. Najveći dio posla odrađen je u objektima u domaćinstvu (42 posto) i hotelima (32 posto), dok su kampovi, nekomercijalni smještaj i ostali ugostiteljski smještaj s dodatnih 26 posto prometa statistički popunili ukupne brojke. Jasno, svi ovi podaci daleko su od prošlogodišnjih rekordnih brojki turističkog prometa u Zadru, ali s obzirom na pandemijske okolnosti u ožujku, travnju i svibnju te činjenici da se turizam tek počinje događati, nisu katastrofalni kakvi su, na primjer, u nekim drugim hrvatskim destinacijama.
Zadar je tako prema podacima sustava eVisitor na šestom mjestu po turističkim dolascima u Republici Hrvatskoj od početka godine do kraja lipnja (43 tisuće dolazaka), a iza sebe je ostavio Poreč, Mali Lošinj, Umag, Medulin, Novalju ili Pulu, odnosno destinacije koje su do sada redovito bile među deset najboljih. Kada su u pitanju noćenja domaćih i stranih gostiju za isti šestomjesečni period, Zadar sa 150 tisuća noćenja drži devetu poziciju u Hrvatskoj ispred Splita, Opatije, Crikvenice i drugih destinacija.
Pad turističkog prometa je značajan, ali u slučaju Zadra nije baš toliko katastrofalan. Naravno, svi iščekujemo što brži oporavak turističkog prometa radi značaja turizma u gospodarstvu Zadra i cijele države, pa je činjenica kako najveći dio europskih zemalja Hrvatsku doživljava kao sigurnu destinaciju, sada zaista ohrabrujuća. Čini se kako bolje brojke možemo očekivati tijekom srpnja i kolovoza kada će u vrijeme godišnjih odmora mnogi krenuti prema turističkim odredištima izvan svojih zemalja, ali možemo očekivati i značajan dolazak domaćih gostiju. Za Zadar je pogotovo od velikog značaja ponovna uspostava zračnog prometa – naglašavaju u zadarskoj Turističkoj zajednici. Tako se pri usporedbi s lanjskim brojkama turističkog prometa u Zadru, lipanjskih 30 posto udjela u noćenjima te 25 posto u dolascima, u okolnostima kada većina europskih država još uvijek nije bila otvorila svoje granice, zaista ne čini toliko lošim. Puno gore su tijekom prve polovice lipnja prošli turistički biser Rovinj sa svega 18,7 posto udjela u lanjskim noćenjima i 20,8 posto u dolascima, Poreč s padom od 86,7 posto u noćenjima i 87,4 posto u dolascima turista, Split s padom od 82,5 posto u noćenjima i 86,4 posto u dolascima te pogotovo glamurozni Dubrovnik s dramatično malenih 10,3 posto udjela u prošlogodišnjim noćenjima i 12,2 posto u dolascima.
Tijekom lipnja najviše turističkih noćenja u Zadru ostvarili su Hrvati s udjelom u ukupnim noćenjima od 30 posto, a nakon domaćih gostiju najbolji su bili Nijemci s udjelom od 22 posto, potom Austrijanci s 13 posto, Slovenci s 11 posto, Česi s 5 posto, Mađari s 3 posto, dok su gosti iz Poljske, Slovačke, Italije te Bosne i Hercegovine imali po 2 posto udjela u ukupnim noćenjima. Domaći su turisti tako ostvarili nešto više od 22 tisuće noćenja, dok su inozemni gosti imali oko 51 tisuću noćenja. Kada je riječ o organizaciji turističkih dolazaka, čak 79 posto gostiju došlo je individualno, dok je 21 posto turista u Zadar stiglo posredstvom turističkih agencija.