Nakon Splita, Podstrane, Klisa, Dicma, Trogira i Dugopolja, sustav javnih bicikala postavljen je i službeno pušten u rad u Kaštel Lukšiću pored plaže Glavice (Šetalište braće Butir).
Kaštelanke i Kaštelani, kao i njihovi gosti tijekom ljetnih mjeseci, imat će na raspolaganju šest postaja, s ukupno 30 električnih i 30 klasičnih bicikala, postavljenih od Sućurca do Novog. Sve to po izrazito pristupačnim i povoljnim cijenama – pet kuna za pola sata korištenja klasičnog bicikla i deset kuna za pola sata električnog. Godišnja pretplata, koja vrijedi za područje cijele Hrvatske, iznosi samo 200 kuna i njome je omogućeno neograničeno korištenje bicikala po pola sata.
U vremenu kada se sve ozbiljnije razmišlja o smanjenju ovisnosti o automobilima te traže alternativni oblici prijevoza, drugim riječima zdraviji i održiviji, projekt „Biraj biciklu!“ nameće se kao idealno rješenje. Pokazuju to i rezultati ne samo u Splitu kao vodećem partneru projekta, već i u ostalim gradovima i općinama koji su se priključili ovoj priči. Projekt kojem je krajnji cilj biciklistički povezati šire splitsko područje postavljanjem 41 terminala s ukupno 242 bicikla, provodi se u osam jedinica lokalne samouprave.
Nema sumnje kako će i u Kaštelima mnogi kao sredstvo transporta odabrati baš bicikle. Uvjeren je u to i gradonačelnik toga grada Denis Ivanović koji je na današnjem otvaranju sustava otkrio jednu anegdotu:
„Sjećam se da je prije desetak godina malo tko vozio bicikl, tek jedan jedini vijećnik iz grada Kaštela, pa smo mu se svi čudili. Danas je to normalna stvar.“ Ivanović je istaknuo kako je želja reducirati broj automobila po kaštelanskoj rivi, a već je najavio i daljnje planove. „Nakon uređenja, kaštelanska riva dobiva i dodatne sadržaje. Sve je više korisnika bicikli, a sada će naši građani moći uzeti biciklu u Sućurcu i ostaviti je u Štafiliću. Manje vozila po rivi donosi rezultate i time je ekološka strana ove priče opravdana. Predviđene su biciklističke staze duž rive kako bismo omogućili nesmetanu vožnju biciklima. U drugoj fazi razmišljat ćemo o postavljanju postaja i ispred prodajnih centara gdje se kreće više ljudi. Za sada je riva pokrivena, ali priča ide dalje. Nastavit ćemo razvijati sustav i tu će biti i preko 1000 bicikala“.
Koliko je projekt „Biraj biciklu!“ zaista uhvatio zamah na području Urbane aglomeracije Split, dočarao je voditelj ključnih kupaca THT-a i predstavnik „Zajednice ponuditelja Nextbike i Hrvatski Telekom“ Ivan Mamić:
„Od hrvatskih se gradova u Splitu bicikle najviše koriste. Od 2019. godine u Splitu i okolici na Nextbike biciklima odvoženo je 2,6 milijuna kilometara. To je kao da su korisnici 65 puta obišli Zemlju. Uz to je potrošeno i 53 milijuna kalorija, što je također važno, a ušteđeno je 651 tisuća kilograma CO2 emisije plinova”.
Pogodnosti su brojne, podvlači Mamić, dodajući kako su u Hrvatskom Telekomu strateški usmjereni na digitalnu transformaciju gradova i općina s ciljem pružanja novih mogućnosti i poboljšanja kvalitete cjelokupne zajednice. „Cijena je pristupačna, sve manje će se koristiti automobili, zdravije je za ljude i bolje za okoliš. Dosadašnja iskustva korisnika su iznimno pozitivna i ne sumnjamo da će tako biti i u Kaštelima. Vjerujemo da će sustav koji zajednički implementiramo s Nextbikeom u osam dalmatinskih gradova i općina nastaviti privlačiti velik interes građana, ali i turista. Daljnjim proširenjem mreže biciklističke infrastrukture na području Urbane aglomeracije Split popularizira se korištenje bicikala kao alternativnog oblika javnog prijevoza što je osnovni preduvjet povećanja mobilnosti te kvalitete života građana i posjetitelja na tom području“. Osim uvođenja sustava u osam gradova i općina Urbane aglomeracije Split, kroz projekt „Biraj biciklu!“ provode se i druge aktivnosti. To su izgradnja dviju biciklističkih staza – jedne u Splitu i druge u Trogiru – te izrada studije potencijala razvoja biciklističkih prometnica, što je osnovni dokument kojim će se definirati prostorne i sigurnosne mogućnosti izgradnje i označavanja biciklističkih prometnica.
Ukupna vrijednost projekta „Biraj biciklu!“ iznosi 13.609.435,83 kuna, a sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda s 10.893.396,68 kuna, u sklopu ITU Poziva „Urbana mobilnost – Razvoj sustava javnih bicikala na području Urbane aglomeracije Split“.