Ono što smo smatrali nezamislivim do prije četiri-pet godina, ostvarilo se prekjučer na slabo poznatoj, ali vrlo zanimljivoj stazi u portugalskom Portimau. Najslavniji rekord velikog Michaela Schumachera od 91 pobjede srušen je završetkom 66. kruga Britanca Lewisa Hamiltona, šesterostrukog svjetskog prvaka koji u Imoli narednoga vikenda može osigurati i sedmi naslov, čime će se izjednačiti, a s kime drugim nego s legendarnim Nijemcem. Nema dvojbe kako Lewis spada među najveće F1 vozače ikada, no je li nedjeljnim rekordom postao najveći? Teško…
Sljedeća sezona možda i posljednja u Lewisovoj karijeri
Nedvojbeno je kako će Hamilton karijeru završiti s uvjerljivo najboljim brojkama u F1 povijesti. Kao 35-godišnjaku još je pred njim nekoliko sezona vrhunskih rezultata, no pitanje je koliko će ga želja i volja tjerati prema naprijed, prema novim rekordima. Najrealnije je očekivati kako mu je jedini cilj preostao prestići Schumachera po broju osvojenih naslova (7:6), što znači kako bi mu sezona 2021. mogla biti posljednja u karijeri. Kada ode u zasluženu sportsku mirovinu pamtit ćemo ga kao pobjednika, no ne na razini Schumachera, Senne ili Laude. A on je najmanje kriv za to.
Bolidi ostvaruju rezultate, ne vozači
Nikada kao u razdoblju hibridnih turbo motora razlika između vozača, odnosno konstruktora, nije bila tako izražajna. Kao primjer dat ćemo Danija Ricciarda koji se u sezonama 2016. i 2017. tijekom boravka u Red Bullu 17 puta popeo na postolje. Na nedavnoj utrci u Nurburgringu prvi put se popeo na podij otkad je u Renaultu. Radi se o sjajnom vozaču, no niti vozači takvog kalibra ne mogu se približiti vodećim konstruktorima, što je dokaz da u današnjem oktanskom cirkusu voze bolidi, a ne vozači. Uglavnom.
McLaren iz 2008. zvijer naspram Bennetona iz 1994.
Hamilton je pet od svojih šest dosadašnjih naslova osvojio u nadmoćnom bolidu, jedino je onaj premijerni trofej osvojio vozeći za nešto sporiji, ali i dalje respektabilan McLaren. Taj McLaren iz 2008. godine je bio zvijer naspram Bennetona iz 1994., s kojim je Schumacher stigao do svog prvog naslova. Za usporedbu, preostali dvojac koji je te sezone pravio društvo Michaelu u Bennetonu, završio je daleko od vodećih pozicija. Verstappenov otac, Jos, bio je deseti, a JJ Lehto tek 24. Usporedba Hamiltonovih početaka i Schumacherovih dovoljno govori o tomu kome je bilo teže probiti se u sam vrh Formule 1. Dok je Lewis imao mnogo toga serviranog na pladnju, Michael se morao dobrano pomučiti da stigne do Ferrarija. Taj Ferrari s početka 2000-ih ne može se mjeriti s današnjim Mercedesom po specifikacijama bolida.
Rosberg pokazao Hamiltonove mane
Ono što i jednog i drugog povezuje je ogromna glad za pobjedama, koja je nekad premašivala granice dopuštenog, pa čak i dobrog ukusa. Ova konstatacija više se odnosi na Schumachera koji se znao koristiti prljavim trikovima kako bi dolazio do značajnijih pobjeda. U Lewisovom slučaju to je nešto manje izraženo, ali ponajviše zbog manje kompetitivnosti u današnjem F1 svijetu. Međutim, sjetite se sezone 2016. i velikog rivalstva s Rosbergom, od koga je i naposljetku izgubio titulu. Znao je te sezone implicirati da ga pokušavaju unutar Mercedesa sabotirati te pomoći Nici da lakše dođe do naslova. Kada se našao netko tko ga može i zna ugroziti, Lewis nije imao pravo rješenje.
S Verstappenom bi se teško nosio
Bilo bi vrlo zanimljivo vidjeti nekog drugog na mjestu nominalno drugog vozača Mercedesa. Jer, iskreno, Bottas nije dorastao toj poziciji. Tu se vraćamo na onu tvrdnju kako bolidi ostvaruju rezultate, a ne vozači. Da je Finac u nekoj drugoj momčadi, vjerojatno se ne bi niti uspio približiti postolju. F1 fanovi posljednjih su sezona priželjkivali prelazak sjajnog mladog Verstappena iz redova Red Bulla u Mercedes. Stvorilo bi to poveći kaos u momčadi Tota Wolffa, no onda bi se pokazalo koliko je, uistinu, jak Hamilton i je li spreman uhvatiti se u koštac s ambicioznim i, najvjerojatnije, budućim (višestrukim) svjetskim prvakom, Maxom Verstappenom. Naposljetku, fanovi oktanskog cirkusa napokon bi dobili neizvjesno prvenstvo.
Najefikasniji da, najbolji ne
Realno gledano, rijetko tko tko nije Britanac ili navijač Mercedesa će Hamiltonu dati epitet najboljeg svih vremena. Karijeru će, sigurno, završiti kao najefikasniji, no to nije isto što i najbolji. Teško, ponekad i nemoguće je u brojnim sportovima odlučiti tko je (naj)bolji jer je u igri mnogo faktora. Neki se vode pukim statističkim podacima, neki osjećajima. Kako god bilo, i Hamilton i Schumacher dominirali su svojim vremenom sa zajedno osvojenih 14 naslova, no ta vremena se razlikuju. Upravo su različite ere Formule 1 te koje su odlučile najvećeg svih vremena. A teško da će se pojaviti netko kao veliki Michael u nadolazećim erama oktanskog cirkusa.
Naslovna ilustracija: Pixabay (pozadina) / Montaža: dalmacijaportal.hr